söndag 23 september 2018

#Tj 1

Hej på er! 

Min helg här hemma har varit helt fantastisk! Många av er har kanske redan sett om ni följer mig på instagram, men till er som int gör det - Benjamin har fått C papper! Alltså han är befriad från militären och behöver inte va där längre. Jag ska berätta lite mera..

På fredagen var jag hemma i Jeppis och städade, oviss om att Benjamin satt på tåget påväg hemåt. Jag trodde att han var på läger ut i skogen, för det skulle han ju vara. 
Men på onsdagen när hans grupp just kommit ut i skogen fick han besked från läkaren att han har grov sömnapne - som vi hade misstänkt. Efter ett besök till militärens läkare var det klart! Han måste få C papper. 

Detta höll han alltså från mig och kom hem och överraskade mig! Så ja, på fredagen står jag där i mitt rum och städar då dörren plötsligt öppnas och där står han! Jag kan inte tro mina ögon, hur i hela friden kan han vara här!? Han ska ju vara ut i skogen! 

Efter lite tid och många kramar började det sjunka in för mig att det inte var #Tj179 längre. 

Jag är så otroligt tacksam och lycklig, på samma gång som jag är orolig över min fästman och hans sjukdom. Men nu får han ju den hjälp som han behöver. 

För er som inte vet vad sömnapne är så kan ni googla. Men kort kan man säga att det handlar om att han inte får tillräckligt med syre då han sover, han sover aldrig riktigt djupt, han är konstant trött, riskerar att somna och känner sig aldrig helt utvilad. 

Planen nu är att han ska få en sovmaskin som gör att han kommer få tillräckligt med syre. Han kommer bo hemma och antagligen jobba, men tar det lugnt till att börja med. Vi kommer försöka träffas varje helg fast det kommer bli dyrt, det är liksom nog värt det! 

Så nu efter ungefär 3 månader så får jag hem min milikille❤️ 
Tack Gud.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar