söndag 2 september 2018

hejdå, ses om 2 veckor

Jag andas ut och försöker samla mina tankar. En vecka har gått sedan jag tog mitt pick och pack och flyttade till denna stad. En juvlig sådan. För missförstå mig inte, Åbo som stad är väldigt vacker och jag trivs nog i själva staden. Det är ju bara det att allt annat nu känns så långt borta! 

Men ja, en vecka har gått och för att lite lyfta upp stämningen som jag lämnade er med sist så vill jag nu göra en uppdatering.

Efter en vecka med info, guliskvällar, nya människomöten och annat nytt så var min hjärna total mos. Men sen kom fredagen och i.o.m det så kom Benjamin. Och det spelar ingen roll var jag än är -om han är med så är jag alltid trygg och glad! Så helgen har varit helt magisk när han har varit här❤️

Nu är det söndag, vi har varit till kyrkan och ätit mat, tagit det lugnt och följt Benjamin till tåget.
 Jag försöker att koppla bort tankarna som för med sig alla de där jobbiga känslorna jag kände förra veckan. Men B sitter inne nästa helg så vi kommer ses först om 2 veckor och att säga hejdå ikväll gjorde nog att jag fällde en tår eller två. 

Men, till det positiva! Jag och Benjamin pratade om våra mål i livet innan han for och just nu känns hela denna situation vi befinner oss i så temporär och det lugnar mig verkligen.
 Det är 198 dagar kvar av militiden och 285 dagar tills vi gifter oss! Så fastän det nu känns jobbigt ibland och hela situationen är väldigt jobbig så ser jag ändå ljuset i tunneln så att säga.

Här följer bilder från denna underbara helg, 
önskar er alla en bra vecka💕


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar