tisdag 11 september 2018

Rolig helg med ledsamt avsked

En super rolig helg är förbi och jag ser tillbaks på den med glädje.
På fredagen efter skolan var jag med några andra ungdomar till Metsku där studentmissionen hade ett evenemang. 9 tiden sen kvällen kom mamma, pappa, Zara och Elsa fram till Åbo.. så då for jag och Fanny hem för att möta upp dem.



Vi åt kvällsmat och gick en liten runda i vår vackra stad.









På lördagen var vi en stund vid Ikea, visade upp min skola, besökte domkyrkan, fotade i parken och kvällen avslutades med shopping och spakväll.














haha, ursäkta bilden, men lite skojigheter kan jag också dela med mig av!

På Söndagen for vi alla mot Borgå för att mamma skulle bli diakonvigd! Så stolt över henne❤️







Vi firade vidare i Biskopsgården och satt där och fikade med Biskopen.. rätt så häftig känsla. 







Sen där och då, efter allt firande och roligheter.. var det igen dags för avsked. Jag har sagt det innan och säger det igen, ogillar avsked. Hatar dem faktiskt. Inget gott kommer ut fråna att vara borta från dem man älskar. Säkert finns här många som vill protestera men det är så jag känner, och ingen kan säga hur det är normalt att känna eller hur jag borde känna.
Jag grät som vanligt och satte igång en hel flock med tårar, plötsligt satt vi där och grät mer än hälften av oss. 


Men vi ses ju snart, så det blir ju nog bra.❤️
Sen på hemvägen facetimeade jag med Benjamin, grät om vartannat, men tillslut låg jag i min säng här i lägenhetn och kände att nej, detta fixar jag nog. Inte på egen hand, det skulle aldrig lyckas. 
Men med Guds hjälp så klarar jag allt.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar