onsdag 3 januari 2018

Jag har endast ett nyårslöfte

Idag var sista jullovsdagen och imorgon kallar skolan pånytt. Jag har suttit och förberett en presentation om fosterdiagnostik som jag ska ha imorgon, det intressant men tar mycket tid och är heller inte en så enkel fråga. 

Det blir en sann rivstart att stiga upp 8 för mig imorgon, då jag har vänt om mina sovrutiner helt detta jullov, med sovmorgnar till kl 13. Men har man inget val ska man väl ändå klara av att vakna på något mirakulöst sätt. 

Förutom presentationsförberedelserna har vi firat Robin ikväll, som har fyllt hela 18 år och kirrat hem körkortet i samma veva. Jag minns den känslan alltså, man kände sig med ens så fri.




Har ni något nyårslöfte? Jag har endast 1. Det är att inte väga mig alls 2018. Varför då? kanske ni tänker
Jo för att jag anser att vågen inte tillför något gott i mitt liv, ingenting förutom ångest. Så därför ska jag försöka att inte väga mig i år, för vågen är onödig, den berättar ingenting som jag bryr mig om, endast min vikt. 
Den visar inte muskelmassa, benbggnad eller vätskebalansen.. utan endast ett par siffror som endera gör mig besviken eller gör att jag driver mig själv för långt. 
Varsågod och väg er hur mycket eller lite ni vill, men för min del så är det iaf endast måttbandet som gäller framöver. :)






Nu säger jag godnatt, allt för sent för min del men så är det ibland. Ha det bra så hörs vi 💕


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar