tisdag 1 december 2015

första december

Ikväll efter after eight konserten (som jag kanske har glömt att nämna men, bara en vanlig konsert) for jag med några andra till Nilsens. Där hade vi filmkväll med glögg och annat gott. Det är så roligt att också göra något in i veckorna.. på så sätt så glömmer man bort vardagen lite, om man vill glömma den förstås.

Imorgon börjar jag jobba vid snellmans igen. Jag borde inte vara det, men jag är det. - Nervös.
Eftersom det är en ny avdelning och nya saker man måste lära sig. Dessutom gör min långa skolväg att jag börjar en timme senare än alla andra.. så jag kommer knappast hitta dit jag ska. Men vet ni vad? Vi får hålla tummarna och hoppas att min första dag går som den skall gå.

Btw.
Har ni en julkalender? Det är ju verkligen DECEMBER, himmel vad tiden går snabbt!  Min 17 - års dag närmar sig med storm steg.
Jag har ingen chokladkalender.. (ännu), men jag har en bibel kalender. Och läser då 1 kapitel ur Lukas evangeliet varje dag. Där finns alltså 24 kapitel. Så den som vill och vågar, häng på!

Nu ska marro nog ta och lägga sig och sova en god nattsömn inför morgondagens långa dag. Godnatt😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar