söndag 22 mars 2015

Varför har jag en blogg?

Lite söndags funderingar, söndagen till ära!
"Varför har du en blogg?" "Varför skriver du blogg"
Den frågan har jag hört många gånger, mest då i positiva sammanhang ;)
Och ja, ibland frågar jag mig den frågan själv också faktiskt.

Ibland tänker jag att vem i hela världen tycker det är intressant att läsa om min vardag? Vem lägger ner sin tid på att läsa om mig? Haha det låter lite sögt, men sen kom jag på det.
Eller inte varför folk läser, det kommer jag kanske inte någonsin förstå.
Men jag kom på att jag skriver inte bara för läsare, utan också för mig själv.
Det är väl ändå helt logiskt? Jag mår själv bra av att få skriva ner alla funderinga, så funkar jag. Så min blogg hjälper mig själv att må bättre helt enkelt.

Ibland har jag funderat att ska jag sluta blogga, ingen skulle ju ändå bry sig om det blev en mindre blogg i världen. Men sen har jag tänkt på det att även fast ingen ens skulle läsa så är det nyttigt för mig själv.
Vad det än är, motgångar eller medgångar.. för mig är min blogg till en stor nytta för mig själv också.

Ha nu en bra söndag alla, börja skriva blogg vettja! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar