lördag 23 april 2016

ON THE ROAD

Skolan idag. Vanlig skola. Kändes som första dagen i ettan allt pånytt igen. Jag var ju nervös. Speciellt inför min finska kurs där jag lyckades hamna med nästan BARA tvåspråkiga. Finska och Maria.. det går som inte riltigt. Jag skulle behöva hjälp.

Sådär annars var det ändå helt ok dag och när jag slutade kom M,P och Z efter mig och vi började köra mot Sverige.

Jaha.. nu var man i grannlandet Sverige då. Mamma, pappa, jag och Zara.
Vi stannade och hälsar nu på i Korpilombolo hos Bebban,  Minnas och Miltons på vägen till Ylläs. Jag och Zara for ut med Fanny och Elias strax när vi kom hit någon gång efter 9.

Det är som att komma in i en annan värld när man kommer hit. Luften är så ren och naturen är vacker.
Nu sitter vi i B&Ms utbäddade soffa efter att vi har gått hem från Fannys. Vi ska snart börja sova och jag kan knappt vänta på att få träffa Milton imorgon. Han sov nämligen redan när vi kom hit.

Imorgon eftermiddag fortsätter vi mot Ylläs, det ska också bli roligt.

Ni ska ha de brabra. Godnatt ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar