torsdag 24 mars 2016

Lyxade till min kväll

Att sitta inne en kväll när alla andra är ute och har skoj är inte precis något som jag föredrar. Speciellt inte ikväll då jag var helt ensam hemma eftersom de var till Kyrkan här hemifrån.

Huset var städat, allting låg där det skulle ligga, så något sådant fanns inte på listan.

Jag gillar att ha folk omkring mer än att gå omkring själv i ett tomt hus. Ja alltså, jag blir helt konstig när jag är ensam. Jag vet inte alls vad jag ska göra. Speciellt inte nu då rösten inte bär för att sjunga, och kroppen inte orkar träna.

Men ikväll var jag förberädd. Jag drack finrexin och lyxade till min "ensam-hemma-kväll" med spa och bad. Jag tände ljus vid badkaret och gjorde en hemgjord body scrub (kaffe, honung och olivolja). Jag låg i badet i ca. 1 timme och bara lyssnade på musik, njöt, och det var så avkopplande och skönt!
Jag glömde nästan att jag var sjuk.

Sen kom Mia och Jennie snabbt in för att säga hej. Hoppas att jag inte smittade ner dem🙈

Nu efter fotbad, nagelvård och godis ska jag se vad jag hittar på.
Jag är iallafall inte ensam hemma nåmera😆

(Imorgon ska jag sätta upp en tips video som jag gjorde med Fanny idag. Haha, bara något litet. Men roligt att göra något lite annorlunda nån gång.)

Hade gött, godnatt i förväg❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar