tisdag 12 juni 2018

ännu en trip till Åbo

Vet inte om jag ska börja detta inlägg med en glad eller bara helt enkelt en förvirrad ton. Idag fick jag reda på att jag har sluppit vidare på intervju till logopedi i Åbo. 
Jag som var på inställd på Vasa, socionom eller speciallärare... och sen plötsligt kommer detta fram? Aldrig någonsin trodde jag att jag skulle ha vad som krävs för att vara bland de 26 som slapp vidare utav över 100 sökande.
Men nåja, inget är säkert ännu. Endast 13 st. kommer sedan in på riktigt.

Men även om allt känns förvirrande just nu.
 Jagmenar, Benjamin rycker in till militären i sommar och han har redan sluppit in till Vasa och skulle börja studera där till hösten 2019, tillsammans med mig. I Vasa. Vi ska ju gifta oss nästa sommar. Och bo i Vasa. Tillsammans.

Men sen inser jag att jag har ingen som helst makt över detta, och att lämna det just så, i Herrens händer - det är något utav det mest tröstande jag kan göra!

Det är så skönt att våga lita på att Han vet vad som är bäst för mig, för oss, och det gör jag verkligen. Klart det känns lite spännande. Men att en expert inom alla grenar har planerat detta redan för länge sedan känns riktigt, riktigt tryggt! 😊







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar