söndag 22 april 2018

Day 1 in Crete


Vi ligger nu i våra sköna sängar, i en super lyxig villa med en lång resa och 1,5 dygn utan sömn bakom oss. Det blev bra till slut vill jag säga, efter några om och många men.

Främmande människor, främmande språk, oklarheter, frågor, missförstånd, köra fel, köra rätt, komma fram och bli positivt överraskad.

Ja jag kan nog medge det att när vi satt i en minibuss påväg till huset var jag allt annat än glad över hur det såg ut runt om oss. Havet och staden lämnade bakom och vi körde ut i lokalbefolkningsmiljön. 

Men nu, nu när vi har rett ut allt, kommigt igång, orienterat oss fram, frågat massor och insett att Greker är några utav de mest gästvänliga människor på denna jord så känns det som att allt är som det skall vara.

Dock har resan hit och denna dag känts som en evighet och det är få av oss som har sovit alls, så inatt tror jag det kommer bli en lång, skön och behövlig natt!

Bilderna får tala om vad vi har hunnit med so far :)






















Så i stort sätt har vi bekantat oss med stället, hängt vid poolen, handlat mat, promenerat 8,5 km, njutit av våra härliga vyer och mycket mer. 

Jag tror detta är början på en riktigt rolig vecka, vi hörs☺️






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar