tisdag 7 mars 2017

N e w b o r n

Förutom att laga god och hälsosam mat, sakna Benjamin mellan varven, vara på gym med zara och Lina, gå på isen med Jennie och vara på kvinnokväll.. så har jag också gjort lite annat på sista tiden. Igår var jag med när Nova födde 4 valpar.

Det var spännande men ändå roligt.
Andas, var vid liv, rör på dig.
Det var det jag tänkte efter varje valp som föddes.

Maten jag gjorde idag består av maletköttsås (gjort på saras matlagningsgrädde och tomatsås +köttbuljong och kryddat med salt, basilika, svartpeppar och chili) och zuchini (stavining?) som jag bara stekte i pannan och saltade och pepprade. Så gott! 😍

Nu slog det mig plötsligt att jag skall skriva materialbaserad essä i modersmål imorgon.. som jag inte har disponerat.. för att jag inte ännu valt vilken av dem jag skall skriva..

Wish me good luck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar