söndag 26 mars 2017

Ä n g l a va k t

Det hände något igårkväll som jag känner att jag vill skriva här. Vissa tycker kanske att det inte är en så stor grej, men för mig var det mäktigt.. så jag ville skriva ner det så att jag minns.

Igårkväll efter jobbet körde jag till Norrby för att hämta Benjamin, vi skulle till Jeppis igen.
Vi körde på E8:an och allt var helt lugnt, men plötsligt kände jag att jag måste stanna eftersom det kliade på min arm. Jag sa till B att jag måste ta bort jackan  och att vi bara måste stanna omedelbart.

Så vi stannade strax därefter, vid närmaste busshållplats. Jag hann bara stanna bilen och kolla upp förrän vi såg ett rådjur på vägen, sen kom en till och en till. Plötsligt kliade min arm inte längre.

Om jag hade fortsatt i 80km/h så hade vi nog krockat med rådjuren. Det tog en stund innan jag bara stirrade på Benjamin och sa "vi stannade för att det kliade på min arm" och då först insåg jag att .. man stannar inte för att det kliar på armen, men.. det gjorde vi.

Några rådjur kanske inte skulle skada oss inne i bilen så allvarligt men jag är säker på att både bilen och bambin inte skulle må så bra.

Tackar änglarna ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar