måndag 20 mars 2017

Halvårsdag

Något jag nästan aldrig gör är att visa mina egna texter. Jag håller dem ofta för mig själv, både sångtexter, dikter och färdiga och halvfärdiga böcker. Men eftersom B har varit min inspiration till rätt så många dikter det senaste halvåret så tänkte jag dela med mig av några egna dikter nu.

❤❤❤❤

Om det fanns ord som skulle beskriva

Min kärlek till dig
Tro mig
Då skulle jag säga de orden
Om och om igen.

Om det fanns en tid som skulle vara tillräcklig
För att jag inte sen ska sakna dej
Tro mig
Då skulle jag leva i den tiden
Om och om igen

Om det fanns en väg jag kunde gå så att jag
Aldrig skulle släppa din hand
Tro mig
Då skulle jag vandra på den vägen
Om och om igen.

Om det fanns en melodi som skulle visa
Vad jag känner när jag är hos dig
Tro mig
Då skulle jag nynna på den melodin
Om och om igen.

❤❤❤❤

När allt annat snurrar

står du stilla här.

Här brevid min sida

och tryggar allt besvär.

❤❤❤❤

Du

Endast du

Ger mig mer 

Än vad jag någonsin

Vågat drömma om.

❤❤❤❤

När jag lägger ner mitt huvud

När jag blundar och skall sova


Då ser jag dig och mig

Tillsammans


Och då tänker jag

Att allting kommer ordna sig


Till slut.

❤❤❤❤

När ord tar slut

kan jag bara se på dig

och hoppas att du förstår

hur mycket du betyder för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar