tisdag 31 januari 2017

Vänner är som änglar utan vingar

En liten grej som går snett under dagen kan förstöra hela min dag, om jag tillåter det. Och en dag som idag, när jag är skör och har humörsvängningar som in i norden, då blir det lätt att jag inte kan filtrera bort små saker som vill förstöra.

Men då finns änglarna.

Jag tror att Gud har utsett vänner i våra liv som vi behöver för att överleva. Änglar utan vingar.

Som idag.

Benjamin som köpte rosor och choklad till mig, utan någon orsak alls. Han kanske bara kände på sig att jag behövde det, och det gjorde jag verkligen.

Och Jemine som jag satt och fick luta mig mot i bussen. Lyssna på fin musik, prata om allt och inget, och att hon bara fanns där gjorde mycket.

Och Jennie som kom med mig till simhallen, och sen satt med mig i bilen och pratade i över en timme. Vi skrattade åt roliga saker och pratade om svårare saker. En vän som hon borde alla ha,en vän som förstår och finns där.

Jag har många änglar runt om mig. Alla behövs❤ Jag känner mig enormt tacksam över alla vänner jag har, som bär mig under mina svårare dagar fast de inte ens vet om att de gör det.

Som Mia som piggade upp min dag endast genom några snaps, hon vet säkert inte det själv, men det gjorde hon.

Jag tror att Gud vet vad vi behöver och använder andra människor för att ge oss det vi behöver. Och sen får vi bära dem tillbaka när de behöver det.

Vi ska göra det, bära varandra. För ibland orkar man inte vara ensam och då behöver man extra vingar.

Vänner är änglar som lyfter dig upp, när dina vingar har glömt hur man flyger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar