torsdag 26 januari 2017

Om att kunna vara flexibel

Jag önskar att jag kunde säga; "javisst går det att göra så, absolut, det går riktigt bra!" När någon frågar mig om jag kan ändra på något, att ställa om helt enkelt. Och ja, säga det kan jag väl.. men aldrig med någon verklig mening bakom.

Jag tycker om struktur, när man har planerat något och håller sig till planen. Om planen förändras och man går utanför ramarna, det gillar inte jag (i de flesta fall).

Och jag tycker det är sorligt för jag anser att det är en förlust. Jag skulle vilja kunna vara mer flexibel.

Däremot har jag väldigt svårt att säga nej, så därför blir det ofta att jag går emot mig själv, trotsar mina strukturer och säger; "javisst går det att göra så, absolut, det går riktigt bra!" och är sedan på dåligt humör för att jag egentligen inte alls är okej med det.

Nåja, alla är vi olika. Det var dagens tankar!
Benjamin har varit här idag efter skolan, och det har varit en riktigt rolig dag/kväll.
Godnatt❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar