fredag 27 januari 2017

Studiebesök till Vasa

Framtiden.

Oj.

Det känns så stort.

Jag som var osäker när jag skulle välja mellan PG och KG känner mig vilsen nu.

Mina tankar är nu:
»1. S p e c i a l l ä r a r e
»2. K l a s s l ä r a r e
»3. S o c i o n o m - k u r a t o r.

Jag vill bli speciallärare, tror jag i alla fall. Men hur ska man vara säker? Och tänk om man inte slipper in!

Man får ju be Gud om ledning och tro mig, det har jag gjort. Så jag tänker nu att jag siktar in mig på det som som känns rätt -i mitt fall speciallärare- och sen så blir det nog som han där uppe har menat.

En sak har jag i alla fall på klar -att jag vill bo i Vasa!
Åbo skulle heller inte vara helt fel, men det man vill studera väljer ju lite -i mitt fall- var man kan bo. Och jag har ju redan fallit för Vasa. Så mysig, fin och lagomstor stad.

Nu ska jag ha lite spa här hemma, fredagskvällen till ära -så länge B sitter och spelar trumpet på generalövningar inför hans konsert imorgon- och sen när Benjamin är klar så ska vi ut och äta.
Gissa vart? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar