tisdag 10 januari 2017

Träningen börjar igen

Klockan är alldeles för mycket, speciellt när jag ska skriva kemiprov imorgon. Men jag har övat så bra som jag kunnat, så nu får vi se hur långt det räcker.
Ville bara skriva lite innan jag somnar.

Jag har kommit igång med träningen igen! 😃 Inget måste, inget nyårslöfte, utan jag bara vill.
Under jullovet och redan under hösten hade jag ingen ork alls, men jag vet att jag kommer må så mycket bättre nu när jag börjar träna igen, både fysiskt och psykiskt.
Jag har märkt att jag på sista tiden varit ovanligt trött, ätit väldigt dåligt (och då menar jag inte bara ohälsosamt, utan också dåliga tider och rutiner), jag har haft "restless legs" som det kallas och mitt humör har varit lite upp och ner.

Men nu.. nu blir det ändring på det. Jag har ett träningsprogram som jag följer och vet ni vad?
Det är så sjukt tungt.
Jag ska inte låtsas som om det är roligt hela tiden.. för då skulle jag ljuga. Ibland vill man ge upp, skita i allt, inte orka bry sig längre och allt känns fel och hopplöst. Men då måste man bara ha något som motiverar, och det är personligt för var och en.

Att träna och röra på sig ska vara roligt om man ska hålla på med det, men det blir ju roligt när man måste kämpa och ta i lite för att orka, tycker jag.
Huvudsaken, vill jag säga tillslut, är att du mår bra och är glad, lycklig och tycker om dej själv.

Ta hand om varandra, godnatt❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar