onsdag 2 november 2016

Uppmuntrande ord

Vi skrev psykologiprovet idag, och ja, det gick helt okej sist och slutligen skulle jag vilja påstå. Jag försökte lugna mig strax innan provet, intala mig själv om att det kommer gå bra.
"I can do all things through christ, who gives me strenght."
Den bibelversen kom upp för mig och jag kände mig lugn, fick lite mer energi och så.

Sen när jag väl satt där framför det digitala psykologiprovet, kollade egenom frågorna och tänkte på vad jag skulle svara, så blev allt tomt. All information blev svart och inte förrän jag frågade efter en värktablett så släppte det. Huvudvärken som stört min koncentration släppte en aning och informationen började sakta men säkert att komma tillbaka.

När ungefär halva tiden hade gått frågade, som vanligt, läraren om någon behöver gå på wc. Jag gick då iväg och det visade sig vara bra. På spegeln inne på wc:n var det en fastklistrad lapp där det stod något i stil med "you can do it", Och detta gav mig otroligt med motivation.

Jag skrev i ca 2,5 timmar, försökte få med allt jag kunde och också sådant som jag inte kunde. Sen nu hoppas jag bara att jag blir nöjd med vitsordet som jag kommer att få.

Så ja, det gick kanske ändå helt okej, jag får iallafall släppa det nu. Och oj, vad ord, tro och pojkvännens/kompisarnas uppmuntrande kramar kan motivera. Mäktigt.

Idag efter skolan for jag med Fanny och Elsa till stan för att shopoa lite grann. Det blev en ny tröja, ett nytt nagellack och en ny hårfärg för mig. Inget radikalt dock, utan bara lite mörkare.

Nu säger jag godnatt från Adinas läghenhet, ska sova här inatt.
Ta hand om er❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar