tisdag 22 november 2016

Krav

Klockan har förlänge sedag slagit "maria-du-ska-sova-nu" klockslaget men här sitter jag ännu. Vaken.
Hur kommer det sig?

Jo, med jobb direkt efter skolan så har jag ju iallafall jobbet att skylla på. Att jag inte har hunnit. Men så svårt borde det väl ändå inte vara att sätta mig ner med det samma när jag kom hem(kl.9) och bara få fixat undan alla mina läxor.

Men så funkar jag inte. Här sitter jag nu några timmar senare och har just kämpat mig egenom en engelska studentskrivnings läsförståelse. Ja, det har jag gjort klar nu när klockan är halv 1. Men finskan och kemi läxan.. ja, geografin också.. allt det lämnade. För jag hann inte.

Jag vet med mig själv att jag kunde vara mera effektiv och börja i god tid när jag vet att jag har en lång och tidskrävande läxa, men så funkar jag helt enkelt inte.

Och visst är jag inte helt ut och cyklar när jag påstår att vi har stora krav på studerande i dagens samhälle? Visst är det lite så? Jag känner i alla fall att jag har massor med krav på mig och det jag också känner är att jag helt enkelt inte kan uppfylla kraven. Jag misslyckas.

Men det handlar väl inte om att fylla krav, det handlar om att göra så gott man kan. Det är det ända krav du behöver fylla. Gör bara så gott just du kan.
Så gott du kan.

Med de orden säger jag godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar