onsdag 1 april 2015

LCHF

Lovade ju att jag skulle svara på frågorna så ja .. :)

Hur jag gör när jag äter lchf mat:

 Förstår inte frågan. Jag stoppar maten i munnen och tuggar, sväljer.. nivet. Nej men alltså hur? Jag äter det jag får äta, just då jag är hungrig. (Kolhydraterna = 5 per 100g) och mycket fetter. Mn stressa inte om det går över 5 kolhydtater/100g. Har inte alltid varit så bra att vara strikt och resultaten har ändå kommit. 

När jag började? och om jag har sett något resultat: 

 Är nu på tredje veckan och ja, när man minskar på kolhydraterna är det rätt så självklart att man får resultat. Dock rasade det mycket i början och nu står det stilla en stund, men det är olika från person till person och beror mycket på hur strikt man är. Hur mycket man tränar osv.

Tips på produkter och bra recepter: 

 Små olika produkter kan vara (det här är nytt för mig också, är ingen expert.) Mandelmjöl, kokosmjöl, pofiber, psyllium, massa olika frön, fiberhusk. 

Det finns super bra recept på nätet! Sök bara på lchf recept. Typ allting som har för mycket kolhydrater egentligen, hittar man ett lchf resept på. Pajbotten utan mjöl, bröd, kokosbollar osv.. Eller så besöker du min systers blogg, hon har lite mer kundskap än vad jag har ;) 

Www.linabjorkskog.com/lchf-recept

Största regeln är som sagt; Ät mycket fett och lite kolhydrater. 

Eller så bara struntar du i allt och äter vad du vill så länge du mår bra av det! 

Kram.

Godnatt :D


2 kommentarer:

  1. om dukkko slut åv me ite?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså halva min familj håller på med det. Helt enkelt att försöka äta hälsosammare. Förstår att det alltid kommer finnas såna som tycker att det är bullshit, men det är ändå något jag valt själv att göra. Dessutom när jag har så mycket nu är det mer än bra att jag gör det. Så vem du nu än är, snälla bara lägg dej inte i vad jag äter. Mitt förra inlägg var svar åt någon som var intresserad. :)

      Radera