lördag 4 april 2015

He died for me so I will live for him.

Efter en skön längfredag tar jag natten, lite för sent även om jag ska upp tidigt i morgon eftersom jag ska sköta..men jag klarar mej :)

Idag har jag varit till bönhuset, chillat med syskonbarn, på kvällen for jag ut med Fanny och Hemmi och deras kompisar. Vi kollade en film som beskrev Jesu 12 sista timmar innan han blev korsfäst. (Grym var den, och som troende är det ännu grymmare när jag vet att det verkligen har hänt och inte bara är något blodigt påhitt.) Men oj, han är nog så mäktig, mäktig på sätt ingen kan beskriva. Stolt att vara hans :)

När vi kom hem var jag trött, gick in i mitt rum och blir med ens jätte glad. Hela rummet var städat och när jag skulle krypa ner i sängen hittade jag en lapp under kudden. Söta syskonbarn jag har!

Godnatt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar