måndag 15 oktober 2018

Toppar dalar och toppar

Sedan sist har det hänt en del saker; vissa roliga, andra mindre roliga. 
Hela förra veckan i Åbo var riktigt skoj! Benjamin var ju här en stund, jag hade också roligt med klassen, en fin musik-café kväll med kristna ungdomar, och ja.. jag trivdes nästan vill jag påstå. Men så hände detta...






Lyckliga jag satt i Bussen påväg hem. I Onnibuss. Jag reste tillsammans med Janina och var så taggad att få komma hem tidigt på fredagen! När vi kommer fram till Edsevö och jag glatt stiger av bussen för att hämta min väska så är den borta. Min väska fanns inte där. Min resväska med alla kläder, smink, Saras present, locktång. Ja sånt jag brukat ta hem till helgerna -inklusive ett par aldrig använda byxor och själva marmorväskan som jag hade fått av Benjamin. Allt var borta. 
Vi har haft kontakt med dem och inte fått något tydligt svar ännu, men den verkar vara stulen. Det vi till näst ska göra är en skadeanmälan så förhoppningsvis får jag något på reseförsäkring. Men jag har varit så ledsen, arg och besviken på hur människor är vidriga och hur dåligt system de har när de bara delar ut väskorna till höger och vänster!

Så ja, det vände ju lite där, min positivitet. Och kalla mig ytlig och "sak-kär" men det handlar verkligen inte om alla pengar som förlorades.. utan sakerna har ju också ett sentimentalt värde på något sätt. Men nåja, denna människa kanske behövde det mer än jag.

Helgen var hur som helst riktigt bra. Alltid härligt att vara hemma! Och lyckligt lottad är ju jag med systrar och mamma som kan låna ut kläder.










Nu är jag tillbaka i Åbo och Jennie är med, så roligt. Hon har höstlov nu så hon passade på att komma på besök. Riltigt roligt! Vi har idag varit på stan och ... varit och provat brudklänningar! 😍 Där blir jag positiv igen. Så roligt, så magsikt, så häftigt! Wow.
Man fick inte fota där så har inget smasktigt att bjuda på, men kan säga så pass mycket att jag tror jag har hittat "the one".








Nu ska vi sova så vi orkar med morgondagen. Jennie reser hem igen och jag har en låång dag! 

Godnatt alla fina💞

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar