onsdag 15 augusti 2018

om att fånga upp motivationen när man tappat den

Jag skrev tidigare ett inlägg om min egna tips hur man håller träningsmotivationen uppe. Men hur får man den från första början? 

Idag tog jag mig själv i kragen, tänkte inte så mycket, satte mig bara i bilen och körde till gymmet. Kan nog räkna på 2 händer de gånger jag besökt gymmet i Juli-Augusti månaderna. Sommarvärmen, allt annat program och otydliga rutiner är kanske grundorsaken till varför träningen glömts bort. 

Men idag då när jag värmde upp på löpbandet så insåg jag att oj vad detta är roligt, varför har jag inte gjort detta på så länge?? Jag vet ju själv hur bra jag mår både fysiskt och psykiskt av att träna. Så där och då, när jag väl kom igång... då insåg jag att det är bara att ta tag i sig själv.

Stig upp ur soffan, lägg bort serien eller filmen och gå ut! Det finns ingen magisk trollformel som plötsligt lockar fram motivationen, den kommer inifrån dig själv. Du styr över din egen motivation! 

puss på er, ha en bra dag! 💕











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar