onsdag 14 juni 2017

t r ä n i n g

(Före jag ens börjar detta inlägg vill jag ursäkta för helt hemsk kvalité på bilderna, det hände något konstigt när jag satte över bilderna till dator så de blev såhär.)

 Jag började dagen med att cykla till Friends där vi hade personalmöte kl 9, och en när vi var klara där for jag med Fanny och hälsa på Lina och lilla Arthur.

Jag cyklade hem igen och gick ut på en promenad med hundarna. När Benjamin sedan äntligen slutade jobbet (kl 19) så var jag med honom och sedan har jag tränat med mamma.

Här ser ni att man kan faktiskt träna hemma när man inte har tillgång till skolgymmet under sommaren, sparar massor med pengar dessutom ;) Sen är ju inte jag någon PT så ta det jag skriver nedan med en nypa salt.

Bland annat de här övningarna gjorde vi, de tränar rumpa och lårmuskler. 
Man har alltså ett gummiband som man har strax under/över knäna och går från en 90 graders smal knäböj till en en knäböj med bredare ben. Man går alltså sidledes med hela tiden böjda ben.
Gummibandet har jag för att aktivera rumpan mera och sen fungerar det också bra för såna vars knäna går inåt när de gör en knäböj, gummibandet gör att man måste pressa ut knäna mera och ger därför bättre stöd. 
Jag gjorde 20 repsx3 i superset med nästa övning som jag skriver om

Denna övning är som en jumping-squat, alltså en hopp-knäböj, som ni säkert kan tolka fram utgående från bilden. Min twist här är igen gummibandet som jag använder för att igen aktivera rumpan mera. 
När jag hoppa upp så pressar jag på samma gång benen från varandra i samband med att jag spänner rumpan. 
Denna övning gjorde jag då i superset med den som jag visade ovan, 10x3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar