torsdag 15 juni 2017

T A C O hej

I mitt tidigare inlägg skrev jag om hur jag gjorde en "to do list" för att bättre klara mig igenom en dag ensam hemma utan att bli uttråkad och för att förhindra att få känslor av panik. En av de sakerna jag inte nämnde där var förstås maten! Det tar tid att göra god mat men det är bara plusplus för mig det, tiden flyger iväg och utav det får jag god mat!

Imorse när jag vaknade visste jag inte vad jag skulle äta. Jag tänkte på yoghurt med bär, bananplättar eller bara ett par frukter.. men det blev inget utav det. Istället åt jag rispiråger med äggsmör, vilket var super gott! Kanske inte det mest optimala morgonmålet men det höll mig mätt till lunchen.



Efter morgonmål, promenad, träning och läsning inför studenten så blev jag hungrig. Då lagade jag tacos. 




Jag vill tipsa om att laga såsen till maletköttet med matgrädde och tomatpure/salsa istället för att använde mjöl. Mycket hälsosammare och mycket godare också! Sen kryddar du så blir det helt perfekt! :)






     Det ser ut som att jag kysser min Tortilla men så är inte fallet, även om den var helt supergod! ;)


Kom ihåg att dricka mycket vatten nu när det är så varmt! 
Ta hand om er mina fina läsare :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar