måndag 15 maj 2017

M o r s dag

Morsdag är en fin dag. Alla mammor hyllas. Jag tycker dock att 1dag i året är för lite, tänk hur mycket de ställer upp för oss, allt de ger och allt de lär.. all kärlek.

Vi har firat vid Benjamins och sen här hemma ockdå. Här var det mycket folk som vanligt, även om några fattades. Älskar min familj, vi är verkligen välsignade! ❤
Vill också säga att jag har fått ett nytt syskonbarn, älskade lilla kille som äntligen kom till världen! 💞

Nu måste jag nog börja sova men jag avslutar med en dikt jag skrev till mamma nyss,
godnatt!


"När jag tog mitt första andetag

Då var du redan där

Där brevid min sida

Du tryggar allt besvär.


Här står du ännu kvar

Över 18 år senare

Och du älskar mig lika mycket nu

Som då


Jag är evigt tacksam 

För allt du gjort och gör för mig

Att du ger mig friheten

På samma gång som du kramar mig.


Tack kära mamma,

För kärleken du ger

Tack kära mamma, 

För allt och mycket mer."

~poesibymarro


2 kommentarer: