onsdag 3 maj 2017

About yesterday and my love for him

Idag har det varit skola, gym, gymnastik, konsert (milennium) och läxor på schemat.
Igår var jag, Mia och Jennie till simhallen där vi motions simmade. Efteråt blev det picknick i bilen vid Killingholmsstranden, haha, lägg märke till korvpaketet.

Så otroligt tacksam för dessa tjejer och även om vi växer upp, går lite skilda vägar och inte automatiskt skulle ses så mycket så tar vi oss tiden. Jag jobbar ofta helger och när jag en gång är ledig blir det ofta så att jag är med B, och de jobbar ofta in i veckan. Men vi tar oss tiden. En tisdakväll, några timmar tillsammans. Det ger mycket.
Man behöver vårda relationer, alla relationer, och inte ta någon förgivet. Jag säger inte att jag har varit bra på det men det är det jag vill och försöker vara.

Sen vill jag också sända en tackbön för min underbara pojkvän. Jag kanske uppfattas som en trevlig, lätt-att-vara-med-tjej som tar allt som det kommer, men så är inte alltid fallet. Jag är rätt så skinkig, om man säger så, och redan som liten flicka grät jag om strumpan var "tåra" i skon eller om jag blev ens lite osäker.

Tack för att du orkar med mig och allt som det innebär.
Tack för att du älskar mig även de dagar jag har det jobbigt och det går utöver dig.
Tack för att du håller om mig när jag är rädd, osäker eller annars bara är den lilla flickan jag var för 10-15 år sedan.
Tack för att du uppmuntrar mig
Tack för att du alltid finns där
Tack för att du är så snäll mot mig
Tack för att jag får kalla dig min.

Och sist Benjamin,
tack för att jag får vara din.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar