måndag 22 maj 2017

ibland mår jag inte så bra

Vilken härlig dag vi har haft idag! Solen har värmt hela dagen och det har nästan varit varmare ute än inne tycker jag. Vi har provvecka nu men jag och Benjamin hade inte prov idag så vi var på gymmet istället. 
Efter skolan skjutsade jag Benjamin till Snellmans dit han skulle på introduktion inför sommarjobbet. Efter det har vi bara  myst, tagit det lugnt och lagat mat. 

Dagens bästa: Jag fick hem Therése Lindgrens bok "ibland mår jag inte så bra" Det bästa som finns är ju när man har glömt bort att man har beställt något och sen så kommer man hem och ett paket ligger och väntar på en, speciellt roligt när det innehåller en bok. Och detta är inte vilken bok som helst, utan hon skriver om psykisk ohälsa. Jag har inte läst mer än ca 5 sidor men jag vågar nog redan rekommendera den. Om inte för innehållet så för hur den ser ut. Den första bok jag har ägt som är söt, haha. 




 Är inte boken så underbart fin? Och sidorna i boken är inte bara sidor med text. Här finns bilder, större fonter, allt. Och jag älskar hennes sätt att skriva. 
Detta är en skörstark bok. En skör-stark bok. 
En skör bok som är stark.









Ni ska ha det bra! Godnatt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar