söndag 31 januari 2016

Marrothoughts

Jag har en tendens att bli stressad över "onödiga" saker.
Inte stressad på det sätt att jag skulle bli arg eller så.. utan mera ängslig och orolig. Ofta inför något som ska hända som jag inte vet hur jag ska klara av.
- Denna vecka kommer vara en sån vecka (som rätt så många veckor) då jag plötsligt vaknar upp ur mitt dagdrömmande för att inse hur onödigt stressad jag är. Eller ängslig kanske passar bättre.

Men jag tror det är viktigt att man i såna fall lär sig att leva i nuet. Där man är just då.
Visst ska man ha drömmar i framtiden och så, ha planer för helgen och t.o.m längta dit. Men det där att ständigt oroa sig i onödan om en framtid vi inte vet något om det är något som jag inte rekommenderar. Varken till er, eller mig själv.

Så, jag ska försöka att under denna vecka inte tänka så mycket på hur jag ska hinna/klara av allt.. och tänka mera på att ta en sak i taget.

22:32. Nu borde jag gå och lägga mig.

Jag hoppas ni får en bra vecka utan onödig stress.
Godnatt😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar