tisdag 1 augusti 2017

Update

Natten var hemsk. Bara av att veta att man är på ett sjukhus så tror man ju att man är sjuk, och sjukare än man verkligen är. Så varje litet stick i armen så kollade jag EKG skärmen så att mitt hjärta verkligen slog normalt.

Mellan 3-4 sov jag 1 timme och sedan låg jag vaken till kl. 6 och sov ca.2 timmar. Så en lång nattsömn är ju inte något jag fick, 3 timmar känns dock länge när man ligger och svettas i ett obekant rum, kopplad till EKG så att man bara kan ligga på rygg. Jag minns hur ofta jag kollade på klockan och önskade att den skulle gå fortare så att det skulle bli morgon.

Mannen som ligger i samma rum kom hit för att han behövde en elchock (förstod att det var mot flimmer) och jag däremot är här på grund av att jag fick en elstöt. Lite komiskt haha😇

Men jag mår bra, ligger ännu uppkopplad till EKG, men så fort läkarna kommer och rondar så får jag troligtvis åka hem! 😃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar