tisdag 1 augusti 2017

Blixten förde mig till akuten

Det var en fin, solig dag vid skären. Fammo och Faffa var också där och vi hade det riktigt mysigt. När vi kom iland till hamnen så hällde ösregnet ner och efter det bar det neråt.

Nu ligger jag i en sjukhussäng vid hjärt & lung avdelningen vid 7:an vid sjukhuset, är kopplad till EKG och ska sova natten här för observation.

Hoppas jag inte skrämde upp er för mycket, för det är inte riktigt så allvarligt som det låter.

När jag och Sara sprang in från bilen då vi kom hem så öste regnet ännu ner, vi hade sett lite blixtrar men inget märkvärdigt.
Men när vi kommer in och jag ska tända lampan i tamburen så lyser hela rummet upp av det som ser ut som ett blixtnedslag.

Vi skrek båda två och hoppade till, blixten måste ha varit väldigt nära.

Efteråt började jag känna av smärtor i den hand som jag hade tänt med och det gick upp ända till axeln. Så efter en stund beslöt vi där hemma att gå och visa upp mig till jouren.

Här tog de det sedan väldigt seriöst. EKG, blodtryck, syrehalt, blodprov.. ja, you name it. Inget visade på något fel men läkaren ville ha mig kvar över natten för observation.

Så nu ligger jag här själv (förutom mannen som ligger bakom "väggen" intill), kopplad till EKG, i ett rum inne på ett sjukhus. Och jag som är rädd för nålar, haha.

Som ni märker är jag nog okej, och måste bara säga att personalen här är super, väldigt snälla och förklarar så bra.

Nu ska jag försöka sova, godnatt! 🙃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar