torsdag 8 december 2016

Om att ta det lugnt

Förstår inte riktigt vad det är med meningen "ikväll ska jag gå och sova tidigt" som jag inte förstår, men misslyckas varje kväll. Oh, well, det är ju ändå fredag imorgon😍

På senaste tiden har jag märkt hur mycket jag uppskattar att inte behöva göra någonting. Att bara sitta hemma utan program. Förstår inte riktigt, förut brukade jag avsky en sådan situation.

Men som ikväll, efter skola från 8-3 (plus bussen så egentligen 7-4), sånglektion 4-halv5, och mörkerkörning från 5-halv8 så var det så fruktansvärt skönt att komma hem, slänga av sig skorna, pusta ut och bädda ner sig i soffan. Jag prioriterade att ta det lugnt ikväll, framför allt annat som jag kanske borde har gjort. Underbart.

Att ta det lugnt. Oj vad jag gillar de orden. Att ta det lugnt, det ska jag bli bättre på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar