fredag 20 februari 2015

Sista perioden -slutspurten?

Alltså hela tiden får jag höra om hur lite skoldagar vi nior har kvar, och att vi nu ska kämpa den sista perioden..
Men jag frågar mig bara varför? För det första så orkar jag inte, eftersom vi lyckades få ett jättejobbigt schema denna period. T.ex. Idag, fredag har vi Matte, Fysik, Finska och engleksa. Engelska lyfter upp det hela men de tre andra är mina svagheter.

Och sen för det andra, jag vet redan att jag slipper in till KG och när jag väl far dit så är grundskolsbetyget helt glömt.

Lärare och andra säger att vårt betyg från grundskolan är som en biljett vidare till nästa skola. Men om man redan har köpt och fått biljetten då, vad ska man då kämpa för?

Ja, lite konstiga tankar sådär en fredamorgon men.. :)

Annars är jag riktigt glad idag! :D Sportlovet ligger framför och helg och ledighet. Okej, de där orden betydde typ samma sak allihopa. Men, jag är glad så that's why. Ha de bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar