tisdag 10 februari 2015

Finska prov

Okej så i morgon kommer jag att ha sista finska provet i högstadiet. Borde ju kännas skönt, men är bara himla stressad! Gramatiken är för en gångs skull sådär lagom lätt så att om man ens kan tänka liite logiskt så har man en chans. Men så kommer orden. Meningar. Böjningar. Former. Ahh!
Kan inte, det bara fastnar inte, det går inte! Och dit far då typ halva provet.
Good luck to me.

Men jag dör inte av det, som tur är. Det är inte så stor sak. Men ändå, jag bor i Finland, jag borde kunna finska. Men det bara fastnar inte helt enkelt.

Efter några timmars försök att pränta in orden så stack jag iväg till simhallen med syrran och ett syskonbarn. Så avkopplande och stressbefriande. För en stund.

Nu ska jag försöka sova efter ytterligare några timmars försök att pränta in alla ord.
Godnatt på er alla fina, sov gott och så kan vi ju alla ta och hålla tummarna för mig i morgon runt 1 tiden, vist?

Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar