torsdag 20 mars 2014

OnceUponATime

Snön kom visst tillbaka, inget jag gillar så starkt. Men även om det ser ut som om det är vinter igen så kan vi trösta oss med att de har lovat varmare nu till helgen. Ja det är ju fredag i morgon, sjukt skönt! 
Nu sitter jag ensam hemma, fryser, äter och kollar Once Upon A Time. En till serie jag har fastnat för ;) 
Ska kanske sen skriva på min nya ide till en bok som jag nyss börjat. 

Handlar om en flicka som är allt annat än traditionell. Vill kriga, men på andra sidan eftersom hon blir kär sin fiende. Hennes pappa är en stor och mäktig kung, men hon vill vägra att ta över efter hans död. 
Så blir det inte sen när hennes pappa dör i kriget, och i hans testamente står det att hon, Kim Kennedy ska ta över efter honom. Hon gillar inte allt det här med att niga och buga, att vara rik och se ner på dom fattiga. Hon gillar inte att ha makt och styra. Helst av allt vill hon bara rida iväg, rida långt bort med den här fienden som hon inte kan annat än älska. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar