onsdag 25 oktober 2017

Ett skönt avslut på dagen

Dagen har rullat på; lektioner, hålpass, gym och sedan hem. Väl hemma tog jag det lugnt, var med Jennie en liten stund och avslutade sedan dagen med ett simhallsbesök. Fanny var sugen så vi for iväg, och lockade med oss vår syster Lina på vägen.

Så otoligt skönt! Jag vet inte hur långt vi simmade, men slutligen blev det kanske strax på 1000 m.

Bröstsim, växlade mellan att köra lugna och snabba varv (25m=1varv), alltså vi intervallsimmade. Detta var en idé Lina hade- en väldigt bra en.

Tiden for snabbt iväg, i takt med pulsen, och vips så var vi (i alla fal jag) trötta i både armar, axlar och rygg.

Jag hoppas att jag skall få mig själv iväg oftare till simhallen, det är en sån skön träningsform. Kanske 1 gång/vecka, det skulle vara roligt.

Brukar ni simma ofta? Isåfall, var? Kokkola eller Jakobstad?

Nu säger jag Godnatt
Ha en bra dag imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar