tisdag 14 juni 2016

sjuklingen uppdaterar

Att vara sjuk under vintern, frysa lite och krypa under filtar och dricka varm honung kan ju nästan vara lite mysigt. Alla bryr sig lite extra om en och sen äter man massa choklad. Att vara sjuk på sommaren är inte riktigt lika mysigt enligt mig. Speciellt inte när man inte kan sätta fingret på vad som är fel. 
 Halsen värker, kroppen skriker efter onödiga värktabletter och sömn som jag egentligen inte alls skulle behöva mer av. Dessutom visar termometern att jag har feber men jag fryser inte ens. Sen vill jag ju vara ute eftersom det är varmt och skönt. Sommar. Men då blir det värre. Halsen blir värre.
 Så ursäkta att jag inte har bloggat så mycket och för att när jag väl har bloggat har det varit om lite mindre intressanta saker på senaste tiden.. men jag känner mig inte riktigt 100.

Sådär annars så får jag semester imorgon och kan hjälpa Fanny och Herman inför bröllopet. Dessutom innebär det att jag inte behöver ta sjukledigt från jobbet, vilket också är bra. 
Så nu ska jag äta vitaminer, röra på mig och sova bra i hopp om att ha en röst att sjunga med på lördag och en kropp som orkar vara igång. 

Nu ska jag dra mig upp ur soffan, tvinga mig själv ut på en promenad och sedan äta innan jag går och lägger mig. 
Jag hoppas att ni mår bra, att ni är friska och pigga. 

kram

För att ändå pigga upp detta inlägg sätter jag hit lite bilder med halv dålig kvalité...






... som verkligen gör mig glad.
Minnen, minnen, minnen. <3 
























... sådär. NU ska jag ut på promenad.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar