torsdag 16 juni 2016

Bättre nu

Med ett leende på läpparna somnar jag ikväll. Idag har varit en bra dag.

Jag känner mig friskare och starkare i kroppen. Började dagen med en promenad med mamma och hundarna. Solen sken och ryggen kändes bra med det nya midje-kopplet vi har köpt.
Väl hemma gassade solen vid bastu trappan, så där låg jag och läste min bok och drack massa vatten.

Det är också roligt nu när Lina är i Jeppis inför bröllopet eftersom hon då lagar väldigt god mat. Idag åt vi zucchini med stark köttfärs till lunch .. så himla gott och så mättande!
Vi gjorde också något smarrigt med jordgubbar som vi avnjöt i den värmande solen. Avocado och annat gott mättade också under min första semesterdag

Jag började också med ett projekt idag. Projekt grillplatsen. Jag har rivit bort ogräs, klippt av kvistar som var ivägen, skurat med en högtryckssprutare och räfsat i evigheter. Jag har inte alls varit inne idag. Jag har fått skit under naglarna och myggor har ätit upp mig men jag bara fortsatte för det var roligt. Kände mig riktigt douli, på ren dialekt.

Förberedelserna inför bröllopet är i full gång det också. Ikväll var vi några stycken i Kållby för att ställa till där festen ska hållas.

Nu är min älskade bror med familj påväg hit från sverige. Jag sover säkert när de är framme, men längtar så till att få träffa dem imorgon.

Nu ska jag göra mig redo för sängen som kallar.
Godnatt 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar