fredag 29 maj 2015

Visst finns det mål och mening i vår färd, men det är vägen som är mödan värd.

Idag när jag cyklade hem från skolan slog det mig plötsligt att det var sista gången jag någonsin kommer att göra det. 
Nu är grundskolan över, imorgon hämtar vi vårt betyg, käkar glass och kanske håller någon ett stipendium och kanske vi ler, kanske vi fäller någon tår också.. 
De här fyra åren vi har gått i Oxhamns är vägen mot målet, men när man väl kommer till målet så inser man verkligen hur mycket vägen dit betyder.
Vilka underbara vänner man har fått, hur mycket man själv har vuxit och hur van man har blivit med att ha alla dehär människorna runt dej 5 dagar i veckan i 4 år. 




Visst ska det bli roligt med sommarlov, spännande att börja i KG till hösten och att ta steget från grundskolan. Men, jag kommer sakna det. Jag kommer sakna alla underbara människor, jag kommer sakna alla minnen och prövningar, jag kommer sakna alla inside jokes,  jag kommer sakna allt och alla. 



Självklart får jag nästa år nya minnen, nya vänner och nya inside jokes med nya människor. 
Det är pirrigt men det känns också på något sätt som att det är bra och att det är såhär det ska va. 
Livet är fint, vi ska ta vara på det så länge vi får leva här. Och vi ska njuta av livets perioder, även fast vissa är svårare än andra. Vi ska njuta av vägen. Så länge den varar. :)





Ha en bra helg nu alla! Själv blir det mycket student och examen fester för min del, och på lördag stor US vi pörkenäs :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar