måndag 28 juli 2014

I MISS

Jag saknar USA, inte bara landskapet utan också hela resan. Allt vi gjorde, man hade helt enkelt aldrig tråkigt. Så att komma hem till Finland och inse att det finns en viss skillnad är inte det roligaste. Som exempel kan jag ta när jag krockade med en lite äldre dam på stan här i Jeppis. Hon kollade inte ens upp, hon höjde inte blicken för att se vem det var hon gick in i, ingenting. Hon bara fortsatte att gå, ja hon ville ju inte ens höra en ursäkt av mig.
I USA var det inte riktigt lika... Jag gick in i en en äldre dam där och hon blev helt ifrån sig.
"I'm so sorry!"
"No, I'm sorry! Are you ok?"
stod och pratade några sekunder efteråt också..
Det var jag som sa den första meningen.. jag tror ni förstår vad jag menar här :)

Så det är inte på grund av alla filmer som man ser som är inspelad i Amerika, det är inte på grund av den gigantiska Hollywood skylten, det är inte på grund av palmerna som jag inte ens såg när vi var där.. Det är folket där, det är de som jag saknar mest.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar